-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:8225 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چرا نوار مردان كه از خارج وارد ايران ميشود حرام است؟ آيا اين ابلهانه نيست كه عدهاي براي جوانان اين كشور تصميم بگيرند كه چه چيز گوش كنيم و چه گوش نكنيم [ حتي در امور حلال ]؟

نوارهاي ترانه و موسيقي يا فيلمها اگر مستهجن و مطرب و مناسب با مجالس لهو و لعب باشد و باعث آلوده شدن افراد شود، گوش دادن و نگاه كردن به آنها حرام است، چه نوارها از خارج وارد شده و چه در

داخل توليد شده باشد. اگر اين طور نباشد، گوش دادن و نگاه كردن به آنها اشكالي ندارد، چه از خارج باشد

و چه از داخل.

آن چه كه حلال است، كسي مانع آن نشده و آنچه كه از نظر شرعي حرام است، بايد مردم و مسئولان از آنها جلوگيري كنند. كه در آئين اسلام آنچه كه براي فرد يا براي جامعه موجب فساد باشد يعني انسان را از راه و ياد خدا دور سازد يا به جسم و روان او خللي وارد كند، ناروا است. نيز ا گر، جامعه را به سوي ناهنجاريها سوق دهد مردم مخصوصاً جوانان را منحرف كند و دختران و پسران را به هرزگي و لااباليگري بكشاند و خانوادهها را دچار تلاطم و از هم پاشيدگي كند، كه تحريم شده است. قرآن در اين مورد ميفرمايد: مؤمنان كساني هستند كه از پيامبر أمّي كه نام و صفات او را در تورات و انجيل يافتهاند، پيروي ميكنند. او آنان را به معروف (كارهاي خوب) دستور ميدهد و از منكر (كارهاي زشت) بازميدارد. اشياي پاكيزه را حلال ميشمارد و چيزهاي خبيث و پليد را تحريم ميكند و بارهاي سنگين و زنجيرهايي را كه مردم بر دست و پاي خويش زدهاند برميدارد. پس كساني كه به او ايمان آوردند و حمايت و ياريش كردند و از نوري كه با او نازل شده (قرآن) پيروي نمودند، آنان رستگارانند.

اعراف (7) آيه 157.

مسلّماً نوارهاي مبتذل كه انسان را گمراه ميكند و زندگيها را متلاشي ميكند و افكار جوانان را منحرف ميكند و آنان را از سازندگي و تلاش براي زندگي صحيح بازميدارد و به سوي گناه و معصيت ميكشاند، مصداق خبائث (پليديها) است، از اين رو در اسلام تحريم شده است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.